وبینار کارآگاهان فضایی

زمان برگزاری: پنج شنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۹‌ ساعت ۱۸:۰۰ هزینه کلاس: ۱۵ هزار تومان

مدت: ۱ ساعت ۳۰ دقیقه فیلم این کلاس ضبط می‌شود و به صورت لینک مشاهده آنلاین در همین صفحه قرار می‌گیرد.

توضیحات

از گذشته‌های دور انسان‌ها هر زمان به آسمان‌شب نگریستند خود را در برابر جهانی مملو از ناشناخته‌ها و شگفتی‌های کشف نشده دیدند.در گذر زمان کنجکاوی بی‌حد و اندازه‌ انسان‌ها، آن‌ها را به کشف ناشناخته‌ها تا دوردست‌های کیهان وا داشت.
پس از آغاز عصر فضا و با ظهور فناوری‌های فضایی انسان‌ها دست‌به‌کار شدند و به هرجا که توانستند از منظومه‌ شمسی خودمان گرفته تا به اعماق کیهان سرک کشیدند و از رمز و رازشان با خبر شدند.
این ماجراجویی‌های کیهانی نه به‌وسیله‌ی انسان‌ها بلکه به با کمک دست‌ساخته‌هایشان صورت گرفت. درواقع ما انسان‌ها کارآگاهان فضایی خود را به فضا فرستادیم تا از گوشه گوشه‌ فضا با عکاسی و جمع آوری اطلاعات از راه‌های مختلف، ما را در کشف ناشناخته‌هایمان از این جهان بی‌حد و مرز یاری کنند. در این وبینار همراه کودکان این کارآگاهان فضایی را از گذشته تا به امروز خواهیم شناخت و از دست‌آوردهایشان خواهیم گفت. به عنوان مثال چه فضاپیمایی در منظومه شمسی مشغول ثبت تصاویر از خورشید است؟ فضاپیمای کنجکاوی در مریخ چه می‌کند؟ دستاوردهای کاسینی از ارباب حلقه‌های منظومه شمسی برای ما چه بود؟ بر سر وویجرها چه آمد؟ و سپس با کارآگاهان فضایی آینده آشنا خواهیم شد به طور تقریبی خواهیم دانست در آینده باید منتظر چه اطلاعات و تصاویر جدیدی باشیم.
در پایان با نحوه‌ی ساخت ماکت‌های کارآگاهان فضایی‌ آشنا خواهیم شد تا پس از ساخته شدن برای کودکان‌مان به یادگار بماند.