ویدیوی آموزش گوگل اسکولار

زمان برگزاری: ویدیوها پس از ثبت نام در اختیار شما قرار می‌گیرد. هزینه کلاس: ۲۵۰ هزار تومان    ۱۲۵ هزار تومان    تخفیف 50 % تا 16 مرداد

مدت: ۱ ساعت ۳۰ دقیقه
ویدیوها صرفا روی یک دستگاه سیستم عامل ویندوز یا مک یا اندروید به تعداد دفعات نامتناهی قابل پخش است.

توضیحات

گوگل اسکالر یا اسکولار google scholar ابزاری است که هر دانشجو و پژوهشگری باید با آن آشنا باشد. همانگونه که افراد به دنبال هر مطلبی که هستند آن را گوگل می کنند. هر پژوهشگر یا دانشجویی هم که به دنبال مقاله یا مطلب علمی می گردد باید به سراغ گوگل اسکالر برود. در این دوره ما شما را با گوگل اسکالر آشنا می کنیم و امکانات فراوان آن را برای شما به زبان ساده توضیح می دهیم.

گوگل اسکالر موتور جستجوی آکادمیک شرکت گوگل است. وقتی شما در گوگل کلمات کلیدی را وارد می کنید، گوگل منابع عمومی مرتبط مانند صفحات وب، تصاویر و ویدیوهای مرتبط را برای شما پیدا کند. گوگل اسکالر کار جستجو را در منابع دانشگاهی یعنی مقالات علمی، کتابهای دانشگاهی، پتنت ها انجام می دهد. هر پژوهشگری که می خواهد مقاله بنویسد یا کار پژوهشی انجام دهد باید از کارهای پژوهشی قبلی استفاده کند.

گوگل اسکالر با جستجو در آخرین نتایج پژوهشی، کار جستجو را سریع و راحت می کند. علاوه بر جستجو گوگل اسکالر امکانات متنوعی مانند My Library، جستجوی پیشرفته، .. نیز دارد که به شما در حین فرآیند پژوهش، نوشتن پایان نامه یا مقاله خیلی کمک می‌کند.

هر ویدیوی این دوره به یک قابلیت گوگل اسکالر پرداخته است. ویدیوها مستقل از هم می باشند و با هر ترتیبی قابل استفاده است. ویدیوها به زبان ساده همه چیز را از صفر توضیح داده و برای تمامی دانشجویان همه رشته ها قابل استفاده است.

سرفصل‌های دوره گوگل اسکولار
جلسه ۱: معرفی استاد
جلسه ۲: معرفی دوره گوگل اسکالر
جلسه ۳: اولین جستجو با گوگل اسکالر
جلسه ۴: اجزای صفحه اصلی گوگل اسکالر چیست؟
جلسه ۵: چگونه اعتبار علمی یک مقاله را تشخیص دهیم؟
جلسه ۶: چگونه مقالات مهم را ذخیره کنیم؟
جلسه ۷: چگونه مقالات را در کتابخانه من مدیریت کنیم؟
جلسه ۸: چگونه PDF رایگان مقاله را دانلود کنیم؟
جلسه ۹: فیلدها (گرایش های) داغ پژوهشی را چگونه پیدا کنیم؟
جلسه ۱۰: کاربرد مای پروفایل My Profile چیست؟