وبینار بارش شهابی (برنامه ریزی ، رصد ، ثبت و عکاسی )

زمان برگزاری: دوشنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۰‌ ساعت ۲۰:۳۰ هزینه کلاس: ۸۰ هزار تومان

مدت: ۱ ساعت ۳۰ دقیقه

توضیحات


در روزهای میانی مرداد ماه هر سال، شاهد بارش شهابی زیبا و پرتعداد برساوشی هستیم. با توجه به شرایط خاص امسال به دلیل پاندمی کرونا، در مجله نجوم تصمیم گرفتیم برنامه‌های آموزشی مربوط به این بارش را به صورت آنلاین برگزار کنیم. توصیه ما بر این است که در برنامه‌های عمومی شرکت نکرده و به طور شخصی یا همراه با خانواده، اقدام به رصد این پدیده در پشت بام منزل یا در مکانی که به دور از شلوغی و تجمع باشد اقدام کنید. به یاد داشته باشید که این بارش و بارش‌های شهابی دیگر هر سال اتفاق می‌افتند و دیدن این پدیده ارزش بیماری و متحمل شدن سختی های بعدی را ندارد.
با توجه به نزدیک شدن به روزهای اوج این بارش در شب ۲۱ مردادماه، در این وبینار به بررسی علت این پدیده‌ی زیبای طبیعی پرداخته و نحوه‌ی برنامه‌ریزی و رصد این بارش را با هم مرور می‌کنیم.

در ادامه روش ثبت استاندارد بارش شهابی را جهت کاربردهای علمی آموخته و در انتها، بار روش عکس‌برداری از بارش شهابی، آشنا خواهیم شد. در این بخش، چند تکنیک عکاسی از بارش شهابی به وسیله‌ی دوربین عکاسی و موبایل مورد بررسی قرار خواهد گرفت و مختصری با روش آماده‌سازی تصاویر بارش‌های شهابی در کامپیوتر آشنا خواهیم شد.



مدرسین کاظم کوکرم : آشنایی با بارش و نحوه رصد
و اشکان عارفی : ثبت و عکاسی