وبینار رایگان آشنایی با بلاکچین و ارزهای دیجیتال

زمان برگزاری: جمعه ۲۱ آذر ۱۳۹۹‌ ساعت ۱۹:۰۰ هزینه کلاس: رایگان

مدت: ۱ ساعت ۳۰ دقیقه

توضیحات

اساتید وبینار:
علی ذاکری
-- مشاور مالی بازارهای جهانی
-- هم بنیان گذار کوین پلاس

امین زربخش
-- متخصص بازارهای پولی و بانکی
-- هم بنیان گذار کوین پلاس

توضیحات:
بلاک‌چین (Blockchain) و رمز ارز یا همان ارز دیجیتال (cryptocurrency) نام‌هایی است که این روزها زیاد می‌شنویم.
بلاکچین یا زنجیره بلوکی را بزرگ‌ترین اختراع بعد از اینترنت می‌دانند. این اختراع قرار است در دنیای دیجیتال تحولی شگرف ایجاد کند، اما نقش انقلابی بلاک‌چین به دنیای دیجیتال محدود نیست؛ بلاک‌چین در عرصه‌های مختلف انقلاب ایجاد می‌کند، از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های رایانه‌ای، پیام‌رسان‌ها و غیره گرفته تا اینترنت اشیا و حتی تکنولوژی ساخت تلفن‌های همراه و دستگاه‌های دیگر و البته معروف‌تر از همه، نظام‌های پولی و مالی و بانکی.
هر روز از تأثیرهای بلاک‌چین بر عرصه‌های مختلف خبرهای بسیاری می‌رسد، اما بیش از هر چیز نام بلاک‌چین با ارزهای دیجیتال و مشهورترین‌شان، بیت‌کوین، گره خورده است؛ دلیل آن هم واضح است: تکنولوژی بیت‌کوین بلاک‌چین است و موفق‌ترین نمونه‌ی آن محسوب می‌شود؛ علاوه‌براین بلاک‌چین به‌عنوان پروتکل رمزنگاری ارزش‌گذاری تعریف شده است و همین قضیه ارتباط آن با ارمز ارز یا کریپتوکارنسی مشخص می‌کند. این ارتباط بیشترین تأثیر را بر نظام‌های مالی و سیاسی می‌گذارد و همین اهمیت آن را بیشتر می‌کند.
دانش بلاک‌چین یکی از عرصه‌هایی است که ارزش سرمایه‌گذاری فراوان دارد، اما به‌سادگی به دست نمی‌آید؛ گستردگی عرصه‌های مختلف بلاک‌چین کار را دشوار می‌کند. بهترین راه انتخاب موضوع و عرصه‌ای مربوط به بلاک‌چین و شناخت کامل است.
این وبینار به معروف‌ترین عرصه بلاک‌چین مربوط است و شما را با دنیای بلاک‌چین و رمز ارزها، نحوه‌ی کارکرد و جنبه‌های مختلف آن آشنا می‌کند.
سرفصل‌ها:
تکنولوژی بلاکچین، مفاهیم و کاربردها
تاریخچه پول و انواع آن
کریپتوکارنسی‌ها (ارزهای دیجیتال) چیست؟
معرفی برخی پروژه های کاربردی در حوزه رمزارزها