وبینار پخش مستقیم پرتاب سرنشین دار کرو دراگون به مقصد ایستگاه فضایی بین‌المللی

زمان برگزاری: شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹‌ ساعت ۲۳:۰۰ هزینه کلاس: رایگان

مدت: ۲ ساعت فیلم این کلاس ضبط می‌شود و به صورت لینک مشاهده آنلاین در همین صفحه قرار می‌گیرد.

توضیحات

با اجرای سیاوش صفاریان‌پور و همراهی اعضای تحریریه‌ی ماهنامه نجوم، کاظم کوکرم و آریا صبوری و محمدجواد ترابی، به تماشای پرتاب اولین سرنشین‌دار ناسا پس از فضاپیماهای شاتل به‌مقصد ایستگاه بین‌المللی فضایی بنشینید.

کرو دراگون (Crew Dragon)، فضاپیمای سرنشین‌دار شرکت اسپیس ایکس است که قرار است چهارشنبه 27 مه 2020 در ساعت 20:33 به وقت جهانی (ساعت 1:03 بامداد پنج‌شنبه هشتم خرداد به وقت ایران) زمین را در پرتابی آزمایشی به مقصد ایستگاه فضایی بين‌المللي ترک کند و دو فضانورد امریکایی را برای اقامتی چندماهه به این ایستگاه برساند.
پرتاب کرو دراگون با موشک فالکون 9 شرکت خصوصی اسپیس ایکس از پایگاه کیپ کاناورال ناسا انجام خواهد شد و در صورت موفقیت، رفت‌وآمد فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی از این به بعد با همین فضاپیما ادامه خواهد یافت.
اين نخستين پرتاب سرنشين‌دار از خاک امريکا بعد از برنامه شاتل‌هاي فضايي است که نزديک به یک دهه پیش به پايان رسيد. در اين مدت پرتاب فضانوردان امریکایی به ایستگاه فضایی بین‌المللی با فضاپیماهای روسی سایوز از پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان انجام می‌شده است. دلیل دیگر مهم و حساس بودن این پرتاب آن است که برای نخستین بار پرواز سرنشین‌دار در امریکا با فضاپیمایی انجام خواهد شد که سازمانی دولتی (ناسا) مالک آن نیست.
شرکت‌کنندگان در این برنامه ضمن مشاهده این پرتاب تاریخی و نفس‌گیر، اطلاعاتی جذاب و مهم را از گفت‌وگوی کارشناسان برنامه به دست می‌آورند و می‌توانند سوالات خود را هم درباره این پرتاب مطرح و پاسخشان را دریافت کنند.
در صورت به تعویق افتادن پرتاب به دلیل وضع نامساعد هوا یا مشکلات دیگر این برنامه آنلاین لغو و زمان برگزاری آن به‌زودی اطلاع رسانی خواهد شد